Pagina's

zondag 15 april 2018

Geboorte Lantaren voor Aiden

Goedemorgen allemaal, naar een lange speurtocht heb ik eindelijk met de kerstmarkt 2017 een lantaarn gevonden. Deze heeft de afgelopen maanden in de berging gestaan. 

Vandaag heb ik besloten om te beginnen met deze lantaarn. Dit wordt een geboorte lantaarn. Deze zou ik nog maken voor mijn kleine neefje Aiden, hij is nu 9 maand. Zijn grote broer Owen van 3 jaar heeft met zijn geboorte er ook één gekregen.

Lantaren van Owen ☟

Wat ben je nodig om dit te maken..
- Lantaarn
- Computer
- Printer
- Dunne kwast
- Decofin nr. 126 wit dekkend
- Oven

Wat erg belangrijk is dat je een lantaarn hebt waar je het glas van uit kunt halen.
Dit is nodig omdat het glas op het eind de oven in gaat.

Stap 1: Haal het glas uit de lantaarn.
Stap 2: Maak het glas schoon en droog het goed af.
Stap 3: Je kunt op de computer bijv. in word, tekst(en) uittypen en uitprinten.
Stap 4: Print een afbeelding(en), wat je op je lantaren wilt hebben.
Stap 5: Plak de uitgeprinte tekst(en) en afbeelding(en) op het glas.
Stap 6: Ga met de kwast in de verf Decofin, trek dan je tekst(en) en afbeelding(en) over.
Zodra je hiermee klaar bent kun je geprinte afbeelding(en) en tekst(en) eraf halen.


Stap 7: Verwarm de oven op 150 graden
Stap 8: Dan leg je het glas op een rooster.
Stap 9: Laat het 40 minuten op 150 graden in de oven.


EIND RESULTAAT!!!





Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie op deze blog zou ik erg leuk vinden :)